Lite sur men ändå nöjd på nåt vis

Jag jobbar på ett ställe som har en rätt cp-skadad chef, han är en pengakåt stockholmare som bara tänker på framgång, pengar och skiter mer eller mindre hur sina anställda mår. I Fredags ringde han mig och pratade om att han skulle avskeda mig på grund av att jag har missat en del nu när jag har vart sjukskriven pga mitt illamående i och med bebisväxandet. Jag gick ju givetvis inte med på nåt förbaskat avskedande. Skrev ett relativt långt mail till honom igår där jag skrev att jag inte gick med på nåt avskedande, jag förklarade att jag var gravid inte handikappad mm. Nu ringer han idag och går med på en omplacering istället. Jag ska nu i fortsättningen gå på lagret istället och greja, funkar fin fint för mig. Ska bli gött att slippa planeringen av kunderna och vara hemma 7-8 varje kväll, 7-16 jobb funkar fint för mig :)

Så nu behöver ni inte ringa min jobb telefon mer, ska lämna in den idag tillsammans med den förfärliga bilen som nästan har kostat mitt liv 3 ggr!!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Min vän! Det låter ju ändå gott på något vis, slippa fara runt en massa nu när du har en liten bebis i magen :-) Känns det bra? Det låter bra! Kramar

2010-05-24 @ 14:01:00
Postat av: Jag

ja, det känns faktiskt jätte bra!! Nu kan man ju planera in grejer på eftermiddagarna/kvällarna igen :) Jag är faktiskt jätte glad för detta!! :) Lite mindre lön såklart men det spelar inte så stor roll, bara jag är nöjd och det är ju heltid. Kul med lite arbetskamrater oxå!! =)

2010-05-24 @ 15:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0