Nytt kapitel

Första tecknet på att jag kanske skulle kunna vara gravid var att jag var så jädrans trött!!! Jag kunde somna ståendes, så illa var det! Andra tecknet var att jag hade mensvärk ca 3 dagar efter ägglossningen, vilket jag aldrig brukar ha. Finally nummer 3 var att jag fick massor av finnar!!!! Jag pratar inte om 1-2 finnar på hakan, nej då..Lägg till 10 i ansiktet och ett par på halsen också så börjar det likna något.

Jag la ihop alla dessa tecknen och konstaterade att jag nog faktiskt kunde ha en bulle i ugnen, inte det minsta rädd för tanken så klickade jag hem en drös med grav test som skulle komma på posten efter ett par dagar. Varje dag efter jobbet så kollade jag efter dem där förbaskade testen som aldrig kom, började bli otålig ville ju bara veta om det var som jag förmodade.

Tisdagen den 27e April kom och jag var uppe i Falköping i jobb, hade mått funky hela dagen, trött och illamående. Åkte hem och kollade i brevlådan, där låg dem!! Sprang bokstavligt talat uppför trappan, låste upp dörren, slängde av mig ytterkläderna, hämtade en plastmugg och började pinka i behållaren :) Stack ner stickan i 15 sekunder och la sedan ifrån mig stickan, tog ett kik på den innan jag gick ut från badrummet.."kunde jag redan se ett litet litet svagt streck?? Nä, det kan det väl inte vara? Eller? Herregud!!!" Gick ut, andades, gick in igen säkert 10 gånger och kollade, bara kollade på detta streck som blev tydligare och tydligare för varje sekunde som gick. "jag är med barn!!! Herregud!!! Vad ska jag göra, säga??!!" Jag grät och skrattade om vart annat och jag sa herregud minst 20 gånger. Haha.

Vi skulle kolla hus den eftermiddagen, så jag fick hålla detta tyst för mig själv ett litet tag till för mina föräldrar skulle hänga med. När vi sedan kom hem från hus tittandet så räckte jag fram ett kuvert till Erik och bad honom öppna. Han öppnade, tog testet i handen och började studera reklambladet jag hade virat in det i.

Jag: Det är ju inte det du ska titta på??!
Erik: Nähä, är det detta?
Jag: Mmm..
Erik: Är det positivt??
Jag: Ja, du ska bli pappa!
Erik: Du skojar med mig nu va??

Och så höll det på tills jag tillslut kunde se en tår rulla nerför kinden på honom, han blev överlycklig!! :)

Sen skulle vi berätta för våra föräldrar, dem blev också väldigt glada. Eriks mamma utbröt: " JA, Nu ska jag få sy en massa!!!!" Hahaha..syslöjdslärare som hon är ;)

Mina föräldrar fattade inte så mycket..till en början. Jag hade ritat en pratbubbla från naveln som det stod hej mormor och morfar i. När dem förstod så blev dem jätte glada. Min syster har haft den absolut roligaste reaktionen. Hon blev så glad att hon höll på att svimma, hon fick ringa upp mig när hon hade lugnat ner sig..Hhaaha.

Nu svävar man inte direkt på rosa moln längre, jag har blivit så illamående så jag har vart sjukskriven i en vecka nu, spyr och mår piss, värst på kvällarna och nätterna. Hoppas det ger med sig snart. Brukar lägga sig i v.12, och jag är i v.8 nu (idag faktiskt =) ).

Det blev ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa klart :) haha..


Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh, ryser över hela kroppen. Vilken lycka!

2010-05-20 @ 12:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0